Signalizācija garāžai – kā pasargāt garāžu no zagļiem?

signalizācija garāžaiCilvēki garāžās mēdz glabāt ne tikai automobiļus, velosipēdus, motociklus un laivas, bet arī citas vērtīgas lietas, piemēram, dažādus instrumentus dārza un sadzīves tehniku. Kā liecina interneta vidē veiktās aptaujas, gandrīz katrs trešais iedzīvotājs pazīst kādu, kuram tikusi apzagta vai bijuši mēģinājumi apzagt garāžu. Šī iemesla dēļ drošas durvis, laba atslēga un, vēlams, arī uzticama garāžas signalizācija noteikti nebūs lieka greznība.

Domājot par garāžas drošību, pirmais svarīgais faktors, kas jāņem vērā, ir tās atrašanās vieta (pie dzīvojamās mājas, atsevišķā, nomaļā vietā, garāžu kooperatīvā). Otrs faktors ir materiāls, no kā garāža izgatavota (metāls, ķieģeļi, paneļi utt.). Trešais nosacījums, kas jāņem vērā, ir iespējamais iekļūšanas veids. Atšķirībā, piemērām, no dzīvokļa daudzdzīvokļu namā, ļaundaris garāžā var iekļūt ne vien pa durvīm (vārtiem), bet arī izlaužot sienu, caur jumta konstrukciju, vai izrokot eju zem garāžas.

Tātad. Vispirms par garāžu veidiem.

LABS PRODUKTS: L17 – Signalizācija Garāžai vai Noliktavai

Ja garāža ir no metāla.

Metāla garāžas mēdz būt dažādas – tās atšķirs pēc metāla tipa un konstrukcijas īpatnībām. Vienkāršākais variants – garāža no gofrētām loksnēm. Šāda veida garāžas funkcija visdrīzāk ir pasargāt no nokrišņiem, nevis ļaundariem. Šādu garāžu ieteicams izmantot vien tad, ja tajā nav paredzēts glabāt nekādas vērtīgas mantas, jo gofrētās loksnes var uzlauzt pat ar konservu griežamo nazi. Turklāt, ja sienas saskrūvētas ar skrūvēm, tās itin viegli var izskrūvēt. Taču arī tad ir risinājums, – šādu garāžu var novietot iežogotā, iespējams, pat apsargātā teritorijā vai tieši zem mitekļa logiem. Šādu konstrukciju no iekšpuses var nostiprināt arī ar armatūras restēm vai bieziem dēļiem pa visu perimetru, ieskaitot grīdu un gofrētās plāksnes faktiski saglabāt vien kā dekoratīvu elementu.

Nedaudz nopietnāka ir metāla sekciju tipa garāžās, ko var samontēt uz vietas. Šādos gadījumos tiek izmantots biezs metāls, ko tik viegli nepārgriezt, taču vājais posms ir slēdzenes un grīda, it īpaši, ja garāža novietota tieši uz zemes. Protams, parakšanās zem garāžas prasa ilgāku laiku, it īpaši, ja grunts ir cieta. Tas pasargās no spontānām zādzībām, bet neatturēs zagļus, kas iecerējuši apzagt konkrēto garāžu, it īpaši, ja tā atrodas nomaļā un nepārskatāmā vietā. Šādā gadījumā risinājums ir betona pamatnes ieklāšana, vēlams samērā dziļi, turklāt, to nostiprinot ar armatūru vai dēļiem.

Ķieģeļu un gāzbetona paneļu garāžas ir daudz drošākas. Protams, arī šādā gadījumā zagļi var izlauzt ķieģeļu sienu vai paneli, pat nepieskaroties durvju slēdzenei. It īpaši tam labi padodas baltie silikāt ķieģeļi. Vēl viena šāda tipa gražu vājā vieta ir jumts. Nedaudz pacenšoties, to var pacelt pat ar domkrata palīdzību. Visneaizsargātākās ir garāžas ar metāla vai šīfera jumtu, kas pienaglots ar naglām. Griestu plāksnēm būtu jābūt savienotām ar sienām, izmantojot pamatīgas metāla tapas. Tiesa gan, ja garāža atrodas garāžu kooperatīvā, kur līdzās ir citas garāžas, šie drošības pasākumi ne vienmēr līdzēs.

Zagļiem visgrūtāk pieejamā konstrukcija ir dzelzsbetona monolīta garāža ar iestrādātu armatūru. To nevar ne pārsist ne izurbt. Te par sienu drošību var neuztraukties, bet jāuztraucas par vārtiem (durvīm) un slēdzenēm, kas ir jebkuras garāžas vārīga vieta.

Garāžas durvis, slēdzenes un cilpas.

Zagļi piekaramo atslēgu spēj pārzāģēt divu minūšu laikā. Ja tas ir vienīgais garāžas aizsardzības mehānisms, tad var teikt, ka tāda vispār nav. Piekaramo atslēgu var uzlauzt arī ar lauzni, vai noraut, pieāķējot vienu troses galu pie atslēgas, bet otru pie auto. Pirmais risinājums kā to nepieļaut, ir virs piekaramās atslēgas uzstādīt cilindru, kas liegs to nozāģēt vai atlauzt. Tāpat arī ieteicams izmantot iekšējās durvju slēdzenes (speciālas garāžu durvīm paredzētas slēdzenes). Vēlams ierīkot pat divas šādas slēdzenes 35 līdz 40 centimetru attālumā vienu no otras. Šīm slēdzenēm nedrīkst būt nekā tāda, aiz kā tās varētu aizķert un tās nedrīkst būt atveramas no iekšpuses, gadījumā, ja zaglis garāžā iekļuvis kādā citā veidā, nevis pa durvīm. Garāžas durvīm nedrīkst būt arī nekādu rokturu. Durvju vērtni vislabāk nostiprināt, piemetinot, nevis ar skrūvēm, jo to galviņas var nozāģēt un durvis izkritīs ar visām kvalitatīvajām slēdzenēm. Vārtu (durvju) iekšpusē vēlams piemetināt metāla stūrus vai stieņus, kas aizslēdzot durvis aizvirzās aiz to robežas un pat nozāģējot vērtni, neļaus durvis atvērt. Tāpat vēlams ierīkot arī prāva diametra aizbīdņus gan uz augšu, gan leju. Garāžas vārtu rāmim jābūt savienotam ar sienām, pretējā gadījumā, pietiek to pieāķēt pie troses, kas piesieta pie auto un izraut. Garāžas grīdā var iemūrēt speciālu “enkuru”, pie kura var pieslēgt motociklu, mopēdu vai laivu.

Jāatceras, ka jebkurā gadījumā zagļa pretinieks ir laiks. Un tieši laiks ir tas, ko viņam „atņem” labas kvalitātes izturīgas slēdzenes, durvis un logi. Jo ilgāk ir jānodarbojas ar durvju uzlaušanu, jo saglabājas cerība, ka zaglis atteiksies no apzagšanas.

Vēl dažas praktiskas nianses

Zagļiem nepatīk apgaismojums, tāpēc garāžas ārpusē grūti pieejamā vietā vēlams piestiprināt lukturi ar kustību sensoru. Zagļiem nepatīk arī tumsa, tāpēc garāžas iekšpusē vēlams atvienot elektrību, kas ievērojami apgrūtinās garnadžu rīkošanos jūsu īpašumā.

Ja pie garāžas aug krūmi, kas aizsedz redzamību, būtu ieteicams tos nozāģēt.

Ļoti bieži izīrējot garāžu, jaunie īpašnieki nenomaina atslēgu. Šo iespēju var izmantot negodprātīgie saimnieki vai iepriekšējie īrnieki, lai piekļūtu garāžas saturam izmantojot neatdotās garāžas atslēgas. Apzogot garāžu zagļa laupījums bieži vien ir vērtīgāks un vieglāk realizējams nekā aplaupot mājokļus.

Signalizācija lokālā vai GSM mobilā

Ar signalizāciju aprīkotas telpas ievērojami samazina zagļu interesi. Ja tādas nav, var mēģināt zagli piemānīt, uzliekot signalizāciju imitējošus vadus, slēdžus, sensorus, bet var izmantot arī lokālo signalizāciju. Tā ir vienkārša apsardzes sistēma, kas signalizē par negaidāmiem viesiem ar skaļu skaņas signālu, tādejādi pievēršot apkārtējo uzmanību. Lokālās signalizācijas sistēmas parasti izmanto garāžās, pagrabos vai mazāk nozīmīgos objektos. Tās ir lētākas, kā arī tām nav nepieciešama abonēšanas maksa. Vēlams uzstādīt sirēnu, kas aktivizējas atverot vārtus. To var novietot gan ārpusē, gan iekšpusē, vietās, kur sarežģīti piekļūt. Tiesa gan šāda veida signalizācija būs efektīva vien tad, ja garāža neatrodas nomaļā vietā, kur sirēnas gaudošanu neviens tā arī nesadzirdēs.

Vēl viens risinājums ir mobilā GSM signalizācija. Tās funkciju nodrošināšanai nepieciešams GSM mobilā tīkla operators, piemēram LMT, Tele2 vai Bite. Trauksmes gadījumā, tā izmanto GSM sakaru tīklu signāla nosūtīšanai apsardzes uzņēmumam, vai objekta īpašniekam. Mobilo GSM signalizāciju iespējams arī lietot kā lokālo, neizmantojot sakaru funkciju. Šis ir populārākais pieejamais signalizāciju veids.

Un visbeidzot, garāžu, ja ir iespējams, var pieslēgt apsardzei, slēdzot līgumu ar apsardzes uzņēmumu individuāli vai visiem garāžu kooperatīva biedriem vienojoties par centralizētiem drošības risinājumiem. Tas varbūt nav lētākais risinājums, bet ir gana efektīvs it īpaši, ja garāžā glabājat vērtīgas lietas.

Ievietot Komentāru